سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
سرخط خبرها

پلیس لندن اعتصاب کرد | ارتش انگلیس اعلام آمادگی کرد

  • کد خبر: ۱۸۵۸۲۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
پلیس لندن اعتصاب کرد | ارتش انگلیس اعلام آمادگی کرد
در پی اعتصاب تعدادی از نیروهای پلیس لندن در اعتراض به متهم شدن یکی از همکاران خود به قتل یک جوان سیاه پوست و کنار گذاشتن سلاح توسط آنها، ارتش برای جایگزین کردن این نیروها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مرد جوان سیاه پوست در سال ۲۰۲۲ توسط یک افسر پلیس در لندن کشته شد و اکنون وی به اتهام قتل در حال محاکمه است.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی ده‌ها افسر پلیس در لندن در اعتراض به اتهام قتل علیه این همکار خود مجوز اسلحه خود را تحویل داده اند و سلاح‌های خود را کنار گذاشته و دست به اعتصاب زده اند. پلیس متروپولیتن گزارش‌های رسانه‌های مربوطه را روز دوشنبه تایید کرد.

بی بی سی پیشتر گزارش داده بود که حدود ۱۰۰ افسر پلیس تا اطلاع ثانوی مجوز حمل سلاح را ارائه کرده اند. این خبر به سرعت در انگلیس منتشر شد. اسکاتلند یارد بلفاصله مجبور شد به شایعاتی مبنی بر تسلیم اسلحه‌های گرم از طرف همه افسران مسلح در پایتخت جنایت‌زده بریتانیا رسیدگی کرده و اعلام کرد که در مجموع ۲۵۰۰ افسر پلیس مسلح همچنان در لندن وجود دارد.

در بیانیه پلیس آمده است که بسیاری نیرو‌ها در مورد تأثیر این تصمیم به اتهام قتل بر آنها، همکاران و خانواده هایشان نگران هستند. آن‌ها نگرانند که این نشان دهنده نقطه عطفی در نحوه قضاوت تصمیماتی است که آن‌ها در سخت‌ترین شرایط می‌گیرند.

به گزارش رسانه‌ها این افسر پلیس متهم حدود یک سال پیش به یک جوان غیر مسلح تیراندازی کرده است. مرگ این جوان ۲۴ ساله همچنین اتهامات نژادپرستی علیه پلیس لندن را برانگیخت. فرد کشته شده یک سیاه پوست بود.

اسکاتلند یارد گفت برای جبران کمبود افسران مسلح، نیرو‌های پلیسپلیس از سایر نقاط کشور برای تقویت وضعیت وارد پایتخت انگلیس می‌شوند. علاوه بر این، وزارت دفاع انگلیس قول داده است که در صورت لزوم از نیرو‌های ارتش برای جایگزین کردن با پلیس ضد ترور حمایت کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نسبت به نگرانی‌های نیرو‌های پلیس ابراز درک کرد. این مقام انگلیسی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: افسران پلیس مسلح ما کار بسیار دشواری را انجام می‌دهند. وی گفت که مسئولان باید در مورد عواقب اقدامات خود شفافیت و اطمینان داشته باشند.

پلیس متروپولیتن مدت‌هاست که با از دست دادن فاجعه‌بار شهرت به دلیل رفتار نادرست جنسیتی و نژادپرستانه افسران پلیس دست و پنجه نرم می‌کند. یک تحقیق مستقل در ماه مارس نشان داد که این آژانس از نظر نهادی نژادپرست و جنسیت‌گرا است. در سال ۲۰۱۱، عملیات مرگبار پلیس علیه یک مرد سیاهپوست روز‌ها شورش‌های خشونت آمیزی را در لندن و دیگر شهر‌های بزرگ بریتانیا به راه انداخت.

در پی اعتصاب بیش از صد افسر پلیس مسلح در لندن، دولت بریتانیا دستور استقرار واحد‌های ارتش را صادر کرد تا بتواند در صورت وقوع یک حمله تروریستی "حفاظت از مردم" را تضمین کند. افسران پلیس سایر نقاط کشور که دارای مجوز اسلحه هستند اکنون برای ارائه نیروی کمکی به پایتخت فراخوانده شده اند. برخی افسران هم می‌خواهند به اعتصاب لندن بپیوندند و فعلا دیگر سلاح گرم با خود حمل نکنند.

بسیاری از همکاران پلیس متهم به قتل نمی‌خواهند اتهام قتل را بپذیرند و نگران به وجود آمدن سرنوشت مشابهی برای خود هستند.

سر مارک رولی، کمیسر پلیس لندن هشدار داد که حفاظت بیشتر از افسران پلیس و درک بیشتر وضعیت دشوار آن‌ها در شرایط غیرقابل پیش بینی لازم است. او خواستار "بازنگری اساسی در قوانین جاری" در مورد این موضوع شد. وی خواهان تحقیقات کمتر و توجه بیشتر به نیاز نیرو‌ها به دفاع از خود شد.

سوئلا براورمن، وزیر کشور، که از جناح راست محافظه کاران در دولت است بلافاصله قول داد که قوانین را بازنگری کند. وی می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افسران پلیسی که وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند، دیگر نتوانند به این راحتی در برابر دادگاه عدالت قرار گیرند.

وزیر کشور انگلیس گفت: ما به افسران پلیس مسلح شجاع خود نیاز داریم تا از ما در برابر خطرناک‌ترین و خشن‌ترین عناصر جامعه محافظت کنند. وی افزود: این به نفع امنیت عمومی است و آن‌ها باید تصمیمات برق آسا را ​​تحت فشار فوق العاده اتخاذ کنند. آن‌ها نباید در ترس زندگی کنند که فقط به این دلیل که وظیفه خود را انجام می‌دهند در تنگنا قرار می‌گیرند.

با این همه یک کارشناس حقوق بشر در انگلیس بر این عقیده است که افسران پلیس نباید از تعقیب جرایم احتمالی معاف شوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->